Veelgestelde vragen
Heb je een vraag? Kijk eerst hieronder of je het antwoord kunt vinden.
Verhinderd? Voorkom onnodige kosten
We vinden het belangrijk om onze wachttijden kort te houden zodat je zo snel mogelijk geholpen kan worden. Onze behandelaren reserveren op de afgesproken tijd ruimte voor je. Ter bevordering van je herstel en om de ruimte in de agenda van onze behandelaren zo goed mogelijk te benutten, vragen we je daarom de gemaakte afspraken na te komen. Zeg alleen af als het echt niet anders kan. In geval van verhindering vragen we je zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen, op zijn minst 48 uur van tevoren zodat we dan nog tijd hebben om een andere cliënt te plannen.Afspraken op maandag moeten op de vrijdag daaraan voorafgaand uiterlijk om 17:00 afgezegd zijn.
Wanneer je niet of minder dan 48 uur voor de afgesproken tijd afzegt, zijn wij genoodzaakt kosten in rekening te brengen (ongeacht de reden van annuleren). Dit wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar en is bedoeld als tegemoetkoming van de voor jou besproken tijd.
Het tarief hiervoor bedraagt:
€ 100,- bij niet verschijnen of te laat afzeggen van een intakegesprek of onderzoek
€ 75,- bij niet verschijnen of te laat afzeggen van een systeemgesprek
€ 50,- bij niet verschijnen of te laat afzeggen van een reguliere behandelafspraak
€ 25,- bij niet verschijnen of te laat afzeggen van een groepsafspraak
Wanneer je tweemaal een afspraak niet nakomt of tweemaal binnen 48 uur afzegt, wordt de behandeling gesloten. Wanneer je problemen ervaart rondom afspraken, kun je dit natuurlijk met je behandelaar bespreken. Jullie kunnen dan samen een plan maken om ervoor te zorgen dat het niet nodig is om de behandeling te sluiten.
In ons privacyreglement leggen we uit hoe we dit doen.
Je hebt als je cliënt bij ons bent of was, recht op aanvulling, inzage in en kopieën uit jouw persoonlijk dossier. In het dossier zitten gegevens van de verwijzing, intake, behandeling en afsluiting.
Wie heeft welk rechtAlleen de verwezen cliënt of de wettelijke vertegenwoordiger heeft recht op inzage. Partners en ouders van cliënten ouder dan 16 jaar, hebben geen recht op inzage. De ouders en/of wettelijke vertegenwoordigers van jeugdige cliënten tussen 12 en 16 jaar hebben alleen met toestemming van de cliënt inzage in het dossier. Wel hebben zij recht op inzage in verslagen van gesprekken / behandelingen die henzelf betreffen. Hierin heeft de cliënt weer geen inzagerecht.
Als je inzage wenst in jouw persoonlijk dossier, bespreek dit dan met jouw hoofdbehandelaar. Inzage vindt plaats in aanwezigheid van jouw hoofdbehandelaar. Oud cliënten dienen dit schriftelijk aan te vragen bij het afdelingsmanagement.
Je dient dit schriftelijk aan te vragen bij de hoofdbehandelaar. Vraag je gespreksverslagen op dan wordt dit overhandigd tijdens een persoonlijk gesprek met de hoofdbehandelaar.
Ben je ergens niet tevreden over? Lees hier meer informatie wat je kunt doen.