Wachttijden

Indicatie wachttijden In de Bres

Wij vinden het belangrijk dat je zo snel mogelijk wordt geholpen als je hulp zoekt. Wacht niet langer, je bent van harte welkom!

Het is belangrijk dat voor het intakegesprek het door ons toegestuurde aanmeldformulier en de instemmingverklaring (indien van toepassing) is teruggestuurd.

Met ingang van 01-06-2021 nemen we in Groningen tijdelijk geen nieuwe cliënten meer aan die zijn verwezen naar de Specialistische GGZ. Momenteel is hiervoor niet genoeg behandelcapaciteit beschikbaar. Cliënten zijn wel welkom voor een behandeling binnen de Basis GGZ in Groningen. Reeds aangemelde cliënten voor Specialistische GGZ zullen in principe in behandeling worden genomen.
In Drachten kunnen we wel Specialistische GGZ  bieden, ook voor cliënten uit Groningen. Deze stop is TIJDELIJK en uiterlijk tot 1 maart 2022. Mocht de stop eerder opgeheven worden, dan zal dit worden gecommuniceerd via deze website en via Zorgdomein. Bij vragen zijn we bereikbaar op telefoonnummer 088-2778881.

Aanmeldwachttijd per locatie in weken

Met aanmeldwachttijd wordt de periode bedoeld vanaf het moment van verwijzing tot aan het intakegesprek. Voor Kinder- en Jeugdzorg geldt het moment vanaf ontvangst instemmingverklaring.

Specialistische Jeugdhulp (tot 18 jaar)Basis GGZ (vanaf 18 jaar)Specialistische GGZ (vanaf 18 jaar)
Drachten466
Groningenn.v.t.6Tijdelijke stop (zie tekst hierboven)

Behandelwachttijd per locatie in weken

De behandelwachttijd is de tijd tussen de intakefase en je eerste behandelgesprek. We doen ons best een behandelwachttijd te voorkomen, zodat je na de intake snel kunt starten met je behandeling. Is er toch een korte behandelwachttijd, dan vind je hieronder hierover meer informatie.

Specialistische Jeugdhulp (tot 18 jaar)Basis GGZ (vanaf 18 jaar)Specialistische GGZ (vanaf 18 jaar)
Drachtengeen24
Groningenn.v.t.2Tijdelijke stop (zie tekst hierboven)

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met ons of je zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat binnen 10 weken vanaf de intake de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door de zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Bijgewerkt d.d. 30-06-2021